spis treści
Pierwsze wrażenie
Pierwsze wrażenie, jakie Twoja strona robi na klientach, trwa 0,05 sekundy – tak mówią badania. To krócej niż mrugnięcie okiem (0,3 sekundy).
Badania eye-trackingowe, czyli śledzenie ruchu gałek ocznych przesuwających się po monitorze, pokazują, że to właśnie obrazy przykuwają największą uwagę nas wszystkich. Oznacza to, że pierwsze wrażenie jakie robisz na klientach zależy od Twoich zdjęć. To zdjęcia są najważniejsze.
Wysokiej jakości zdjęcia produktów są niezbędne do uzyskania lepszych konwersji i do lepszej sprzedaży. W jaki sposób fotografia produktowa może pomóc Twojej witrynie/stronom w mediach społecznościowych?
Zdjęcia produktowe – kluczowy element brandingu
Zdjęcia mówią o Twojej firmie wszystko. Fotografia produktowa to zatem kluczowy element Twojej marki. Wszystko, co robi Twoja firma, powinno koncentrować się na brandingu. Fotografia produktowa to kluczowy element osobowości Twojej marki, a same zdjęcia powinny również zawierać elementy definiujące markę.
Obejmują one kilka elementów takich jak:
- Paleta kolorów – zestawienie barw, które definiują Twoją markę
- Nasycenie kolorów/saturacja – czy kolory są intensywne, a jednocześnie realistyczne
- Długość ogniskowej – czy obraz nie jest zniekształcony, czy nie ma dystorsji
- Cienie – jest to ważne szczególnie przy zdjęciach packshotowych: jeśli produkt leży i cienie są naturalne, lekko obrysowują przedmiot, to odbiorca nie ma wrażenia, że lewituje; cienie nadają packshotom wyrazu
- Kompozycja – aranżacja i stylizacja przedmiotów
- Kontekst sytuacyjny – jak używać przedmiotu
Lepsze zrozumienie zastosowania produktów
Fotografia produktów pozwala również lepiej zrozumieć do czego możemy użyć oglądane produktu, jak go wykorzystać, jakie ma zastosowanie i w jakich sytuacjach. Zdjęcia produktowe zachęcają klientów do podjęcia działań. Dobre zdjęcia produktowe mogą też opowiedzieć historię o Twoich produktach, nawiązać kontakt z klientami, wywołując emocje i ułatwić im dokonanie zakupu. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i rozwijać swoją firmę, potrzebujesz wysokiej jakości zdjęć produktów, aby Twoje produkty wyróżniały się i „przemawiały” do klientów.