Białe tło jest powszechnie stosowane w sklepach internetowych oraz na platformach sprzedażowych typu Allegro, Amazon czy eBay. Jest absolutnie wymagane dla zdjęć głównych. Dlaczego? Bo białe tło sprawia, że nasza uwaga skupia się wyłącznie na produkcie – nie jest w żaden sposób rozpraszana, emocje są wygaszone i to produkt gra główną rolę.
spis treści
Dlaczego właśnie białe tło dla zdjęć produktowych
Większość platform e-commerce takich jak Allegro, Amazon, eBay, Empik wymaga, żeby zdjęcie główne było na białym tle. Pozostałe zdjęcia – te dodatkowe – mogą być w pięknych scenografiach, z kolorowym światłem kontrowym, w otoczeniu zieleni czy rekwizytów, ale to główne zdjęcie musi mieć białe tło. Dlaczego? Bo klient ma wtedy pełną jasność co kupuje. Może dokładnie obejrzeć produkt i koncentruje się na jego cechach, na jego przydatności. Zdjęcia pomocnicze – niekoniecznie na białym tle – pozwalają z kolei zrozumieć kontekst produktu, jak go można zastosować, w jakich okolicznościach, gdzie, kiedy, z czym itd.
Szparowanie, czyli wycięcie produktu z tła
Z białego tła zawsze łatwiej jest wyciąć produkt jeśli chcemy umieścić go w katalogu, zrobić ciekawą grafikę składającą się z kilku zdjęć itd.itp. Tło żółte, niebieskie czy czerwone w trakcie sesji zdjęciowej potrafi zabarwić sam produkt – niezależnie od tego jakiego światła użyjemy.
Dlatego czyste białe tło najlepiej oddaje walory produktu.
Nieskazitelna biel to neutralność i wygaszone emocje – czysty fakt
Zdjęcie na białym tle jest jasne i klarowne. Bohater jest tylko jeden. Temat jest tylko jeden.
Co ważne: białe tło na zdjęciu produktowym pozwala ujednolicić wyniki wyszukiwania. Kiedy widzimy listę produktów – jeden obok drugiego albo jeden pod drugim – i różni je tylko produkt, jest zachowana spójność. Nie ma pstrokacizny, nie ma bałaganu.
Zdjęcia na białym tle – nie na Instagrama czy Pinteresta
Ostatnia ważna rzecz: nie polecamy zdjęć na białym tle na Instagrama czy Pinteresta. Generalnie, serwisy społecznościowe rządzą się innymi prawami niż platformy e-commerce takie jak Allegro czy Amazon. Na Instagramie kolorowo znaczy ciekawie. Białe tło to nudne tło.
Co innego w sklepach internetowych czy na platformach sprzedażowych: tam białe tło jest często wymogiem formalnym dla zdjęcia głównego. Dopiero zdjęcia dodatkowe zawierają nietuzinkowe kompozycje, aranżacje, ciekawe różnokolorowe tła, grę świateł i cieni, splash, zaskakujące kontrasty.
Pamiętajmy o tym: każde medium ma swoją specyfikę. Warto się do niej dostosować.